Klart till slut...

Längesen sist, jag vet. Det har hänt en jäkla massa saker också sedan sist.

I urval:

-Syrran och hennes pojkvän kan numera titulera sig fästmö och fästman, då dom förlovade sig på midsommarafton. Grattis!

-Brorsan har efter 12 års slit fått ta på sig kepsen och kostymen, dricka champagne och åka traktorflak genom stan när han tog studenten. Grattis!

-Jag har kört lite taxi för att hålla mig flytande. Inte grattis.

-EM i fotboll har kommit och gått. Grattis till Spanien.

-Jag har förmodligen blivit lite snyggare och lite bittrare. Grattis?

-Brorsan har klarat teori och halkbana på körkortet, nu väntar bara uppkörningen. Vi håller tummarna för ett grattis.

-Syrran har kommit in på sin socionomutbildning. Grattis!

-Mac har gråtit och gnisslat tänder över att det här har "blivit en jävla modeblogg". Varsågod, Mac.

Och idag fick jag besked om var jag hamnar till hösten.

Det var med tunga steg jag gick ut till brevlådan idag. Snart skulle det komma, det där brevet adresserat till Rickard Tjernqvist, med avsändare VHS, som skulle bestämma min framtid i fyra och ett halvt år. Dagens brevskörd var tunn. Ett brev till mig. Det var från banken, ett kontoutdrag för det senaste kvartalet. Det var roligt och lättläst och innehöll 5 rader.

Jag släppte tanken på brevet, och tänkte att det förmodligen finns besked att hämta på studera.nu. Jag gick inte in. Jag ville inte veta. Så kom kvällen och systern ringde. Hon hade kommit in.

Med kallsvetten i pannan, klumpen i magen och darrande händer gick jag in på studera.nu. Och visst fanns det svar där.

Det blev förstavalet.

Det blev Uppsala.

Och det kändes jävligt nice.

Vi säger så.

Kommentarer
Postat av: Mac

Grattis Ume! Och tack för att du undviker mode i fortsättningen...

2008-08-12 @ 11:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0