En hårresande styggelse

Det börjar bli dags nu. Värmen är på ingående och knoppar brister. Det gör det till ett rent helvete att ha så tjockt hår som jag har. Hade jag haft krulligt hår istället för vågigt hade jag haft en rock-hard afro på skallen. Så tjockt är det.

Att duscha innan man lägger sig för att sova är egentligen inte att tänka på. Då vaknar man med en morgonfrilla som står ut åt så många håll att vilken galen vetenskapsman som helst i din fantasi blir avundsjuk.

Jag väntar dessutom med spänning på det första gråa hårstrået. En av mina farbröder var helt gråhårig vid 25 års ålder. Go figure.

Snart kommer rakapparaten fram och det tjocka håret landar mjukt på golvet. Up for grabs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0