Fejsbook

Jag öppnar min mailbox. Mot mig kommer en flod av meddelanden. Jag håller mig fast i dörrhandtaget så hårt att mina knogar vitnar. Jag kämpar för att hålla mig över ytan medan jag kippar efter andan. Till slut går det inte längre, jag tappar mitt grepp om handtaget och sjunker allt djupare, allt längre ner i högen av elektroniska brev.

Poka henne. Skaffa den här applikationen. Gillar du samma filmer som honom?

Långsamt går det upp för mig. Facebook. Det är Facebook som dränker mig i meddelanden, som kommer med uppmaningar om vad jag ska använda min tid till. Det tar aldrig slut. Till vilken nytta undrar jag. Vad ska jag med Facebook till? Jag begick ett misstag som skaffade en användare, och det ska Facebook tydligen straffa mig för. Jag förstår inte meningen med Facebook, och kommer nog aldrig göra det heller. Jag är ju ändå aldrig inne där.

Så visst, fortsätt jämföra musiksmak med mig, men vänta er inget svar. Då är det bättre att fråga mig rakt ut på msn istället, men det är det aldrig någon som gör.

Å andra sidan kanske jag borde kolla min mail oftare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0