Festiviteter

Vid fyrasnåret imorse hade jag tänkt mig hem för att ta en kopp kaffe så de sista timmarna av passet skulle bli uthärdliga.

Under kvällen hade en av grannarna haft fest. Jag hade onda föraningar redan när jag gav mig av till jobbet vid kvart i nio, och mycket riktigt. Klockan fyra ligger den där. En splittrad ciderflaska sådär strategiskt utplacerad mitt framför garageuppfarten.

Eftersom jag inte tycker att det är så kul att byta punkterade däck klockan 4 på morgonen fick jag hämta sopen och sopa undan glassplittret.

Nu orkade jag inte sopa det längre än till trottoarkanten ett par meter bort, men i tanken sopade jag glaset raka vägen ner i sängen hos den skyldige. Bara så du vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0