Roadrage

Eftersom jag jobbar som yrkeschaufför befinner jag mig rätt så jävla mycket ute i trafiken. 98% av den tiden befinner jag mig i Umeå med omnejd.

Nu råkar jag dessutom ha en ganska kort stubin när jag kör bil. Det är inte en helt lyckad kombination kan jag meddela, i synnerhet inte när man 98% av arbetstiden befinner sig i Umeå med omnejd. Umebor kan nämligen inte köra bil.

Att lära sig hur man framför sitt fordon i en rondell till exempel, det är tydligen lika svårt som att bygga en fungerande civilisation på Pluto. Och snälla for the love of all that is holy, ge för helvete faan i att prata i mobiltelefon när du kör bil. Ni klarar inte av det.

Nu sätter jag snart igång med mitt alldeles egna bestraffningssystem i trafiken. Varje gång jag hamnar bakom någon som helt omotiverat ligger och småputtrar 10 km/h eller mer under högsta tillåtna hastighet, då tutar jag. Inte bara sådär snabbt, utan ihållande tills farten har höjts till högsta tillåtna hastighet.

Klarar du inte av rondellkörning? That's a honkin'.
Pratar i mobilen medan du kör? You better believe that's a honkin'.

Och jag hoppas verkligen att ni tutar på mig också när jag gör fel.

Vi hörs då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0