Jag älskar nördar.

Nörd är ett ord som de flesta upplever som en nedlåtande term. Det gör inte jag. Jag älskar historier, kuriosa och rent allmänt allt som kan kategoriseras som onödigt vetande. Jag antar att det har att göra med att jag alltid har tyckt att allmänbildning är viktigt.

Och vilka kan berätta dessa obskyra historier bättre än nördarna? De personer som är sådär löjligt insatta i just sitt ämne. Människor som Fredrik Strage och Erik Niva.

Har ni missat det, och tycker att populärkultur är det allra minsta intresseväckande, rekommenderar jag å det grövsta att ni kollar in Strages Youtubiana.

Jag antar att det är mitt intresse för dessa livets trivialiteter som gör att man faktiskt står ut med att köra taxi på helgerna. Varje människa har en historia att berätta, och väljer ofta att berätta den för en taxichaufför på väg hem från krogen.

Jag önskar att jag också kunde konsten att berätta en historia.

Nördar, sträck på er och berätta era historier för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0